Träningsrapport 11/1 Överkropp

Hantelpress
10x20kg
3x10x30kg

30kg hantlarna känns stabila men att gå upp på 35kg som är nästa vikt känns fortfarande lite motsträvigt, speciellt då jag inte är helt frisk och precis har haft ett uppehåll från de tyngre vikterna. Om jag har någon som passar nästa gång så går jag upp och provar.

Bröst/Pressmaskin

Cablecross
10x30
2x10x35kg

Just cablecross är något som jag tycker bara går bättre och bättre. 30kg var ovanligt lätt.

Tricep pushdown med olika grepp/vikt

Bicepcurl i cable olika grepp/vikt

Hantellyft åt rakt åt sidan, strikt!
3x10x6kg

Lutande bänkpress ca 40 grader
2x10x60
2x6x70kg

Borde ha kommit tidigare, men det var oerhört mycket folk på gymmet så den fick vänta till sist.

Anmärkningsvärt är att jag nu när jag inte kan träna chins/rodd som vanligt så får jag med fler isolerande övningar på armarna, något som jag egentligen behöver då biceps (näst efter ben) är min sämsta muskel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0