Friskis

Sedan en tid tillbaka går jag och funderar på att byta gym. Detta pågrund av att det vintertid blir lite av ett projekt att ta sig till Haga och CometGym där jag tränar just nu. Gymmet i sig är det inget fel på, allt man behöver finns och priset har varit väldigt bra (700kr/halvåret). Men ändå funderar jag på att byta till februari då mitt nuvarnade kort går ut.

Efter lite research insåg jag att det enda alternativet där avstånd och pris låg tillräckligt lågt var Friskis och Svettis i centrum. Igår var jag och Robin där på lunchen och kollade läget. Jag hade bröst/axlar på schemat men det blev inte speciellt fokuserat utan jag provade det mesta. Det var ganska glest med folk vilket var bra, men musiken var helkass, typ avslappningsmusik och delfinsång.. kanske bara var en engångsföretelse. Överlag tyckte jag då att det var klart mycket bättre än Comet Gym och det ligger i samma prisklass (750kr/halvår). Det enda jag saknade i gymmet var någonstans att köra marklyft. Det fanns en typ av power-rack, men det var inte riktigt anpassat för att ha skivstången på backen. Kanske går att lösa ändå.

Idag blev det ett ryggpass där fokus låg på chins och rodd. Körde även lite latsdrag, men sket i biceps. Hade inte tid eller ork.

Vikt 80,7kg
va fan har jag gått ner i vikt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0