Ben/Core 5x5 14/12

Idag provade jag ett nytt set/reps intervall på de tyngre övningarna. Jag märkte att om jag håller mig kring 5 reps så kan jag både lyfta tungt och behålla tekniken. Samtidigt så blir det ok volym med 5 set.

Uppvärmning: Snabb promenad ~15min, utfallssteg, knäböj (20kg)

Knäböj
5x5 70kg

Hade kunna lagt på mer men är fortfarande i inlärningsstadiet.

Marklyft
5 100kg
2x5 110kg
2x5 120kg

Svårt att hålla i stången vid 120kg, måste skaffa remmar!


Knäböj i maskin
5x5

Kommer inte ihåg vikt men gick bättre än vanligt

Utfallssteg med 15kg hantlar

Väldigt bra övning! Sjukt trött efteråt

Mage maskin
3x10 30kg

Crunches i lutande och rak ställning

Bencurl/Benspark (superset)

Kommentar: Benpassen tycker jag bara blir roligare och roligare. Tyvärr ingen benpress idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0