Ben! 6/12

Idag blev det ett Ben/Corepass. Som vanligt hinns det inte med speciellt mycket mage/nedrerygg, men så är det med ett pressat schema.



Uppvärmning: Snabb promenad ~15min, utfallssteg, knäböj (20kg)

Marklyft
8reps 70kg (Uppvärmning)
10reps 110kg
2x8reps 110kg

Knäböj i ställning/maskin
2x10 90kg
2x8 110kg

Bencurl

Mage maskin
3x10 25kg

Rygglyft i ställning
3x10

Benpress
2x10 100kg
2x10 130kg

Mage i lutande ställning

Bencurl/Benspark (superset)

Kommentar: Brukar inte blanda muskelgrupper under passet, men då jag kände mig väldigt stel efter de första 3 övningarna började jag smyga in mage och rygg. Kände mig väldigt yr efter benpressen, nice :) Då power-racket var upptaget typ hela passet så kunde jag inte köra några squats. Synd då det är en övning jag skulle behöva förbättra min teknik i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0