Omstart!

Då var jag tillbaka i Norrköping och det är dags att fortsätta med träningen. Men vad har hänt under veckorna i Falun? 

  • Jobbat 9 dagar på lager
  • Träffat massa folk
  • Intagit alkohol vid 4 tillfällen inkl juldagen och nyår
  • Tränat på gym 5 gånger
  • Ätit julmat

Vanligvis tycker jag att det är sjukt tråkigt och påfrestande att vara hemma, men det här var nog den bästa ledigheten på många år. Mycket bra jul och nyårsfirande, hunnit träffa mycket kamrater och även hunnit träna ett par gånger.

Jag har dock varit sjuk till och från sedan jul, lite hosta och förkylning, men värst av allt är att jag fått ont i en muskel på ryggen. Väldigt ont. Det har kommit och gått lite på ryggpassen de senaste månaderna, små smärtsamma stickningar den sista repetitionen på hantel/skivstångsrodd, men nu har jag alltså ont även när jag inte tränar. Sjukt irriterande.



Det är nedre delen av trapezius som spänner och sticker när jag försöker lyfta saker. Ringde sjuktvårdsupplysningen och beskrev mina symptom och de trodde att det kunde vara ett överbelastat/övertränat/inflammerat muskelfäste och att jag borde ta kontakt med en vårdcentral. Tar just nu Voltaren-gel som tar bort smärtan och verkar antiinflammatoriskt.

Jag ska dock försöka köra på som vanligt med halvkroppspassen, men sluta helt med ryggövningar på överkroppspassen. Mycket tråkigt.

Vikt kl 15:30 idag: 80,5kg

Planen för våren är i dagsläget att försöka gå upp ett par kilo (fan att jag aldrig ska lyckas med det, och nu har det ju varit jul!) för att sedan försöka cutta, börja springa och discogymma inför sommaren.

Hej och hå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0