Proos käk (8) Proteinbar


Proteinbarer är inte något jag vanligtvis köper, men då jag idag ska sitta på ett tåg mot Falun i 4,5h så skulle jag vilja ha något mättande, smidigt, gott och någorlunda nyttigt med mig att äta. Frukt i all ära men det mättar ju knappt och är mest vatten.

Efter lite sökande så hittade jag ett intressant recept på Scoobys Home Workouts. Säga vad man vill om män som spelar in träningsvideos i bar överkropp men han gör en del lärorika och roliga videos. Hur som helst så har han en recept på proteinbars som jag provade för första gången idag. Jag gjorde en halv sats med vaniljsmak ist för choklad.



Recept:
200g Proteinpulver (Whey, Naturell)
100g Havregryn
1,5tsk Vaniljsocker
ca 1,5dl Mjölk (beroende på vald konsistens)
50g Jordnötssmör (jag använde med bitar)
50g Honung
Havrekli/Krossadelinfrön

Blanda samtliga ingredienser i en bunke och forma till "bars"
Rulla i krossade linfrön/havrekli
Rulla in i smörgåspapper och förvara i kyl

Garanterat godare, billigare och nyttigare än samtliga bars på marknaden!

Fler recept i serien Proos käk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0