Bröst/triceps 7/12

Hade tänkt att det skulle bli ett högrepspass bröst. Tyvärr var dagsformen totalkass så det blev kanske inte vad jag hade tänkt

Pass1 Rygg/Biceps
Pass2 Bröst/Triceps/Axlar
Pass3 Ben/Core

Träningspartner: Robin

Uppvärmning: Crosstrainer, Armhävningar

Bänkpress 60kg
15 [reps]
12
10
8
Tanken var att köra 15x3 men kände efter första setet att det inte skulle gå.

Hantelpress 25kg
12
10
10
Även här borde jag kunna ligga på 15x3. Konstigt

Cablecross 25kg

2x20
15
Gick däremot som planerat

Axelpress sittandes (hantlar)
2x10 15kg
10 17,5kg
Första gången på >1/2år jag kör denna övning. Ska läggas i axelpassen, ska även försöka mig på militärpress i framtiden

Lyft åt sidan med hantlar 5kg
Tokstrikt och kontrollerat

Lyft åt sidan i kabel
Provade utan handtag och höll endast i kabeln. Väldigt trevligt för mittersta axelpartiet.

Bröstmaskin

Tricep-pushdown
Med z-grepp och rep

Kommentar:
Kändes väldigt tråkigt att det gick så segt med bröstövningarna. Nästa pass är det lågreps. Hoppas det känns bättre då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0